سلامتی و پزشکی

بهترین دانشگاه های جوان جهان چه ویژگی هایی دارند؟

هنگامی که صحبت از سن و قدمت دانشگاه های جهان به میان می آید، همیشه نام دانشگاه های فزونی چون آکسفورد، کمبریج، هاروارد و پرینستون در فکر تداعی می گردد. ولی دانشگاه های زیادی هم وجود دارند که قدمت این دانشگاه های قدیمی را ندارند ولی ثابت نموده اند که از...

28 اردیبهشت 1401

جسد وارد نمی کنیم!

تهران (پانا) - رئیس بانک بافت، سلول و عضو مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از تحویل 12 جسد به دانشگاه ها برای اقدامات آموزشی اطلاع داد.

22 اردیبهشت 1401

معتبرترین مرکز فروش ردیاب کجاست؟

مرکز فروش ردیاب دارای انواع ردیاب حرفه ای و ساده است که می توان با مراجعه به آن ها مطمئن ترین خرید را داشت. این مراکز از طریق پرسنل حرفه ای اداره می شود که آمادگی ارائه بهترین مشاوره ها برای انتخاب بهترین ردیاب را دارند.

20 اردیبهشت 1401

مادام وب؛ اولین ابرقهرمان زن در دنیای مرد عنکبوتی سونی کیست؟

شرکت سونی به تازگی اولین ابرقهرمان زن خود را معرفی کرده است. این کمپانی هفته گذشته اعلام کرد که داکوتا جانسون به ایفای نقش مادام وب خواهد پرداخت، شخصیتی پیچیده در دنیای مرد عنکبوتی که قدرت هایی شبیه به دکتر استرنج دارد.

15 اردیبهشت 1401

محققان دریافتند مصرف روغن زیتون مرگ زودرس، بیماری های قلبی، عصبی و سرطان را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews محققان در دانشگاه هاروارد آمریکا در مطالعه ای نو دریافته اند کسانی که مقادیر بیشتری روغن زیتون مصرف می نمایند، کمتر دچار مرگ زودرس، بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و دیگر بیماری های دستگاه عصبی می شوند.

13 اردیبهشت 1401

جزییات شرایط و پروتکل های بهداشتی برای پرواز های نوروزی

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: همه پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پرواز های نوروزی به دقت رعایت خواهد شد و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

12 اردیبهشت 1401

دلیل ریزش مو در بهبودیافتگان کرونا چیست؟

یک متخصص پوست درباره عوارض ابتلا به کرونا بر پوست و مو توضیحاتی داد و گفت: استرس بیماری کرونا در کنار داروها، کاهش وزن و سوتغذیه؛ سبب بروز ریزش موی ناگهانی در فاصله یک الی 4 ماه بعد از بهبودی می گردد که خوشبختاته این ریزش مو پس از دوره ای 6 تا 12 ماهه با بهبود...

10 اردیبهشت 1401

معرفی هتل 5 ستاره بیلگاه بیچ در باکو

هتل بیلگاه بیچ باکو | Bilgah Beach Hotelاز زیبایی های شهر باکو، قرارگیری آن در کنار دریای خزر و ساحل های زیبای آن می باشد. در نزدیکی ساحل، هتل بیلگاه بیچ باکو Bilgah Beach Hotel با ساختمانی 18 طبقه ای و پارک آبی و باغی زیبا قرار گرفته است. این هتل 5 ستاره، تا مرکز شهر، 35 کیلومتر...

6 اردیبهشت 1401

پارک ملی یلواستون آمریکا، پارکی که همه چیز از آنجا شروع شد

منظره خود را تغییر دهید و با طبیعت در پارک ملی یلوستون، دوباره ارتباط برقرار کنید.

3 اردیبهشت 1401

هشت درس کرونا به دنیا

همه گیری #کرونا و اقدامات آنی در زمان بحران و #مدیریت آن هشت درس مهم را به دنیا آموخته که منجر به شناخت کامل نقاط ضعف و قوت روش کارها شده است.

25 فروردین 1401

وای فای اکستندر در برابر پاورلاین: کدام یک واقعا حال اینترنت و وای فای شما را بهتر می نماید؟

همه گیری ویروس کرونا در دنیا، مسائل اینترنت در خانه ها و دسترسی مردم به یک اینترنت پرسرعت و روان را بیشتر از گذشته نمایان کرد.

22 فروردین 1401

اشغال 74 درصد تخت های ICU کرونا در خوزستان ، محدودیت های سختگیرانه تر اعمال شوند

خبرنگاران/خوزستان سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از بستری تا به امروز یک هزار و 500 بیمار در بیمارستان های خوزستان در این موج کرونا اطلاع داد.

21 فروردین 1401

تیروئید سالم می تواند تضمین کننده سلامت قلب باشد

به گفته محققان، غده تیروئید، غده کوچکی که هورمون های حیاتی تولید می کند می تواند تاثیر زیادی بر سیستم قلبی - عروقی داشته باشد.

20 فروردین 1401

مصدومیت آل کثیر مشکوک به پارگی رباط صلیبی

آسیب دیدگی مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس مشکوک به پارگی رباط صلیبی است.

18 فروردین 1401

کدام غذاها سال گذشته بیشترین هواخواه را داشته اند؟

تهران (پانا) - تعدادی از غذاها در جهان عنوان شده که پرهواخواه ترین غذاها در سال گذشته میلادی بوده اند. این غذاها بر اساس بیشترین اندازه جستجو در گوگل انتخاب شده و بعضی از آنها عجیب و غریب هستند.

15 اسفند 1400

شرکت داروسازی مهر و ماه مجوز دانش بنیان نوع یک دریافت کرد

شرکت داروسازی مهر و ماه مستقر در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری مستقر است، پیروز به دریافت مجوز دانش بنیان نوع یک (بالاترین سطح فناوری در بین شرکت های دانش بنیان) شد و در زمزه هشتاد شرکت دانش بنیان داوریی و فراورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان کشور با...

12 اسفند 1400

درمان انواع سردرد به وسیله متخصص مغز و اعصاب

رپرتاژ آگهی- همه ما در زندگی روزمره خود بارها سردرد را تجربه نموده ایم. سردرد سن و سال نمی شناسد و جزو شایع ترین انواع دردها است. فاکتورهای بسیار متعددی در ایجاد این گونه درد نقش دارند که بعضی از آن ها گذرا و بعضی دیگر جدی و خطرناک هستند. به همین علت است...

4 اسفند 1400

نگاهی به فیلم مموریا (Memoria)؛ شاهکاری عمیق و تامل برانگیز

جسیکا (با بازی سوینتون) در شهر مدلین کلمبیا به کار پرورش و فروش گل مشغول است. او برای تماشا خواهرش کارن (اگنس برک) که در بیمارستان بستری است به شهر بوگوتا آمده است. در صحنۀ اول فیلم مموریا جسیکا با یک صدای بلند مثل صدای انفجار از خواب می پرد. صدای دزدگیر...

3 اسفند 1400

ممنوعیت دریافت وجه اضافی از بیماران به بهانه قطعی سیستم

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: داروخانه ها، آزمایشگاه ها، مراکز تصویربرداری و سایر مراکز پاراکلینیک حق دریافت وجه اضافه و یا عدم پذیرش بیمارن به بهانه قطعی سیستم و یا موارد مشابه را ندارند.

2 اسفند 1400

زندگی الکتریکی لوئیس وین (The Electrical Life Of Louis Wain)؛ داستان واقعی نقاش نابغه

هر کارگردانی که بخواهد فیلمی دربارۀ یک نابغۀ پریشان احوال بسازد، احتمالا اولین بازیگری که به ذهنش می آید بندیکت کامبربچ است. او بار ها در نقش چهره های نابغه درخشیده است، از شخصیت های تخیلی مثل شرلوک هولمز گرفته تا شخصیت های واقعی مثل آلن تورینگ و توماس...

25 بهمن 1400
تعداد: (228)