درمان انواع سردرد به وسیله متخصص مغز و اعصاب

به گزارش وبلاگ خرید پستی، رپرتاژ آگهی- همه ما در زندگی روزمره خود بارها سردرد را تجربه نموده ایم. سردرد سن و سال نمی شناسد و جزو شایع ترین انواع دردها است. فاکتورهای بسیار متعددی در ایجاد این گونه درد نقش دارند که بعضی از آن ها گذرا و بعضی دیگر جدی و خطرناک هستند. به همین علت است که پزشکان به افرادی که مرتبا با سردرد درگیر هستند، توصیه می نمایند به جای مصرف خودسرانه داروهای مسکن به فکر درمان سردرد باشند. از آنجا که معمولا سردرد به صورت ناگهانی شروع شده و تداوم و شدت آن موجب ایجاد اختلال در انجام فعالیت های روزانه افراد می گردد، بیماران ترجیح می دهد بدون فوت وقت به یک پزشک معالج عمومی مراجعه نمایند. در صورتی که سردرد در مهم ترین عضو بدن ایجاد شده و باید به روش تخصصی برای درمان آن اقدام کرد. در ادامه راجع به درمان سردرد در کلینیک سردرد تهران صحبت خواهیم کرد.

درمان انواع سردرد به وسیله متخصص مغز و اعصاب

متخصص سردرد به چه کسی گفته می گردد؟

حتما برایتان جالب خواهد بود که سردرد نیز جزو رشته های پزشکی تخصصی است. هر مسئله ای در بدن که به مغز و اعصاب ارتباط داشته باشد بسیار حائز اهمیت است و باید سریعا برای رفع و درمان مشکل اقدام کنید. متخصص سردرد در واقع متخصص مغز و اعصابی است که دوره تکمیلی تشخیص و درمان سردرد را پشت سر گذاشته و در این زمینه دانش و تبحر کافی را کسب نموده است. به متخصص سردرد نورولوژیست نیز می گویند. همان طور که گفتیم گاهی سردردها چنان آزاردهنده می شوند که افراد سعی می نمایند خود را به نزدیک ترین پزشک عمومی رسانده و به وسیله ایشان ویزیت شوند. در این مرحله اگر پزشک عمومی با آنالیز های به عمل آمده به این نتیجه برسد که بیمار احتیاج به تشخیص تخصصی و شروع دوره درمان دارد، وی را به متخصص سردرد ارجاع می دهد.

چه زمانی به متخصص سردرد مراجعه کنیم؟

این مسئله برای همه ما روشن است که آستانه تحمل افراد در مقابل دردها فرق دارد. از آنجا که سردرد با دلایل متفاوت علائم تقریبا مشابهی دارد، این ترس و نگرانی در افراد به وجود می آید که چه عاملی سبب بروز سردرد در آن ها شده و مسئله تا چه حد جدی است. بنابراین در این شرایط یک سوال مطرح می گردد و آن هم این است که چه زمانی باید به متخصص سردرد مراجعه کنیم. قبل از هر چیزی ابتدا باید مسائل عادی روزمره خود را آنالیز کتید. به عنوان مثال این که آیا قبل از شروع سردرد وعده غذایی خود را کامل میل نموده اید، آب کافی نوشیده اید، روز شلوغ و پرکاری داشته اید یا خیر، به میزان کافی استراحت نموده اید یا خیر و سوالاتی از این دست که به راحتی علت شروع سردرد را برایتان آشکار می گردد. بنابراین لزومی ندارد برای هر سر درد معمولی که نتیجه ضعف در بدن است به متخصص مراجعه کنید اما بهتر است در شرایط زیر به متخصص سردرد مراجعه نموده و درمان سردرد را شروع کنید.

** سردرد شما به حدی باشد است که دیگر توان انجام امور و فعالیت های روزمره را نداشته و ناچارا باید استراحت کنید.

** اگر در طی یک ماه بیشتر از 15 روز سردرد دارید و حس می کنید این درد رو به بدتر شدن است.

** ترجیح می دهید برای درمان سردرد روشی به جز مصرف دارو را در پیش بگیرید.

** اگر در کنار سردرد علائم دیگری از قبیل گیجی و منگی، تهوع صبحگاهی، اختلال بینایی، تاری دید، درد و سفت شدن عضلات گردن شما را آزار می دهند به متخصص سردرد مراجعه کنید.

** دردهایی که در کمتر از چند دقیقه به صورت ناگهانی بروز پیدا می نمایند، طوری که تصور می کنید تا به حال چنین دردی را تحمل نکردیده اید، علائم هشدار هستند و با سریعا به متخصص مراجعه کنید.

انواع سردرد، دلایل ایجاد آ ن ها و نحوه درمان سردرد

سردرد انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع و شدت درد و عوامل بروز آن نام گذاری می شوند. در کل می توان انواع سردرد را در دو گروه سردرد های اولیه شامل سردردهای تنشی، خوشه ای، سینوسی، میگرنی و غیره و سردرهای ثانویه که ریشه و علت زمینه ای دارند، مانند سردردهایی که به علت تومور مغزی یا فشار بیش از حد مغز به وجود می آیند.

* سردرد تنشی

این نوع سردرد به عنوان رایج ترین و فراوان ترین انواع سردرد شناخته می گردد که نتیجه آن گرفتگی و فشار در اطراف یا پشت سر و گردن است. این درد می تواند به صورت خفیف، میانه یا شدید پشت چشم ها، سر و گردن را درگیر کند. در واقع درد از پشت سر شروع شده و به سمت جلو و اطراف سر توسعه می یابد. در سردرد تنشی عضلات گردن، شانه و فکر احساس درد و سختی شدیدی دارند، طوری که گویی چیزی در حال فشار واردن به جمجعه است. علت بروز این نوع سردرد عواملی از قبیل: عدم استراحت کافی، شرایط نامناسب بدن، استرس کار، استرس و اضطراب احساسی، کشیدن سیگار، حذف وعده های غذایی، سرماخوردگی و عفونی شدن سینوس ها، کمبود آب بدن، خستگی چشم ها و عواملی مانند این ها می باشند.

متخصص درد در کلینیک سردرد تهران به افرادی که دچار سردرد تنشی هستند توصیه می نماید برای درمان سردرد روزانه میزان زیادی آب بنوشند، خواب و تغذیه کافی داشته باشند، از مسکن های ساده استفاده نمایند، ماساژ درمانی را برای شل کردن عضلات گردن به کار گیرند، طب سوزنی را امتحان نمایند و غیره. سردرد تنشی ممکن است در هر سنی ایجاد گردد اما در سنین جوانی تا بزرگ سالی بیشتر است.

* سردرد خوشه ای

گاهی ممکن است افراد نیمه شب با احساس درد شدید در یک چشم یا یک طرف سر از خواب بیدار شوند. سردرد خوشه ای را می توان دردناک ترین نوع سردرد دانست که شامل مجموعه ای دردهای کوتاه اما به شدت دردناک می گردد. این سردرد ممکن است هفته ها تا ماه ها طول کشیده و افراد به تکرار دچار محلات درد خوشه ای شوند. این نوع سردرد تهدید نماینده نیست و به ندرت پیش می آید. از علایم آن می توان به احساس سوزش خفیف، قرمزی و سوزش چشم، آبریزش بینی، تعریق، حساسیت به نور، بی قراری و ورم اطراف چشم و غیره اشاره نمود. دلایل به وجود آمدن آن نیز دود سیگار، مصرف الکل و بوهای شدید می باشد. از مشخصات آن می توان به زمان، سرعت و موقعیت اشاره نمود.

* سردرد میگرن

میگرن نوعی از سردرد شدید است که ناگهان عود نموده و سبز می باشد فرد به ناچار فعالیت روزمره خود را کنسل نموده و به استراحت بپردازد. از علائم این سردرد، درد میانه تا شدید است که از چند ساعت تا چند روز طول می کشد. گاهی یک طرف سر و گاهی دو طرف آن درگیر این درد می گردد، درد معمولا ضربان دار و کوبنده است و انجام فعالیت هایی مانند بالا پایین رفتن از پله بر شدت آن می افزاید. افرادی که دچار میگرن هستند معمولا در کنار سردرد حالت تهوع و استفراغ نیز دارند و شدیدا به نور و صدا حساس هستند. معمولا بیمارانی که دچار میگرن می شوند دارای مراحل پیش عایدی هستند. به این صورت که بعضی از علائم هشداردهنده مانند اختلال در دید را دارند..

این مرحله قبل از شروع سردرد شروع می گردد و افراد در این برهه دچار احساس خستگی، تغییرات خلق و خو، تمایل به خوردن خوراکی های شیرین، احساس گرفتگی و خشکی گردن و غیره می شوند. نکته جالب در مورد میگرن که سبب تمایز این نوع از سردرد با سایرین می گردد، مراحل تشخیص آن است. بیشتر افرادی که به میگرن مبتلا هستند دارای علائم پیش عایدی می باشند و تقریبا علائم نیز در بین افراد یکسان است. بنابراین تشخیص آن راحت تر است.

تزریق بوتاکس میگرن

سردرد میگرن به شدت آزاردهنده است و برای درمان سردرد ناشی از آن باید حتما به پزشک متخصص سردرد مراجعه کنید. سردرد میگرن انواع مختلفی دارد و متخصص مغز و اعصاب با معاینه بیمار و ویزیت او نوع میگرن را تشخیص داده و برای درمان آن اقدام می نماید. درمان های مختلفی برای این نوع از سردرد وجود دارد. آن دسته از افرادی که به خوردن دارو احساس خوبی ندارند، به توصیه پزشک از روش های غیردارویی استفاده می نمایند. متخصص معمولا به این افراد توصیه می نماید که ساعت خواب خود را تنظیم نمایند، غذاهای محرک مصرف ننمایند، ورزش های سبک انجام دهند، اضافه وزن خود را کم نمایند، مسائل تیروئید خود را رفع نمایند و بسیار دیگر که منجر به درمان میگرن می گردد. نوع دیگری از درمان، درمان دارویی است که پزشک بنا به تشخیص و تخصص خود داروی مناسبی برای درمان یا پیشگیری تجویز می نماید.

گاهی روش های دارویی یا غیردارویی موثر واقع نمی شوند و پزشک متخصص ترجیح می دهد اصلا به سراغ این روش ها نرود. در این زمان پزشک تزریق بوتاکس میگرن را پیشنهاد می دهد. تزریق بوتاکس سبب می گردد که تعداد دفعات سردرد و یا شدت آن کاهش پیدا کند. حتی سردردهای تنشی نیز با این روش درمان می شوند. مکانیسم اثر تزریق بوتاکس به این صورت است که عضلات را فلج و شل نموده و از انقباض آن ها جلوگیری می نماید. در نتیجه شدت درد کاهش می یابد. هر چند که مطالعات در مورد نحوه عملکرد تزریق بوتاکس و تاثیر آن در درمان سردرد میگرن ادعای دیگری دارد. بر اساس آن تزریق بوتاکس سبب آزاد شدن سیگنال های درد می گردد. به این ترتیب سیگنال های درد کمتری به نخاع می رسند. در هر صورت باید گفت که خوشبختانه بوتاکس در بیشتر افراد نتیجه مثبتی در کاهش سردرد میگرن داشته است.

کلینیک سردرد تهران

در تشخیص سردرد نکات خاصی مد نظر قرار می گیرد که تنها متخصص سردرد نسبت به آن ها آگاهی دارد. این روزها سردرد به شدت در جامعه شیوع پیدا نموده است. به همین علت اولین کلینیک تخصصی سردرد در تهران راه اندازی شده است تا با ارائه خدمات درمانی خاص به افراد مبتلا به سردرد خدمات رسانی کند. تمام خدمات این کلینیک زیر نظر برترین پزشک متخصص مغز و اعصاب می باشد. شما می توانید در این کلینیک آموزش و اطلاعات لازم را در مورد انواع سردرد دریافت کتید. بعلاوه می توانید زیر نظر متخصص و فرایند تخصصی درمان سردرد به بهبودی کامل رسیده و از سردرد رها شوید. این کلینیک تخصصی خدمات بسیار جالبی ارائه می دهد و اعتقاد دارد جسم و روح باید در کنار هم درمان شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وسیله لینک زیر وارد سایت کلینیک شوید.

http://headacheclinic.ir

تلفن کلینیک سردرد تهران 02188876450

منبع: شفقنا اقتصادی

به "درمان انواع سردرد به وسیله متخصص مغز و اعصاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان انواع سردرد به وسیله متخصص مغز و اعصاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید