پارک ملی یلواستون آمریکا، پارکی که همه چیز از آنجا شروع شد

به گزارش وبلاگ خرید پستی، منظره خود را تغییر دهید و با طبیعت در پارک ملی یلوستون، دوباره ارتباط برقرار کنید.

پارک ملی یلواستون آمریکا، پارکی که همه چیز از آنجا شروع شد

پارک ملی یلواستون، اولین و مشهورترین پارک ملی در جهان تصاویر زیادی را در فکر ما می آورد؛ تصاویری چون چشمه های آب جوشان، چشمه های آب گرم، کوهستان های با پوشش جنگلی و هزاران گوزن شمالی و گاومیش کوهان دار آمریکایی.

این پارک یکی از مهم ترین منطقه ها طبیعی جهان و یک زیست بوم بزرگ برای گیاهان و حیوانات به شمار می آید و بعلاوه منظرهی که ما به خاطر منحصر به فرد بودن و زیباییش آن را حفظ کردیم.

یلواستون که از سال 1872 به خاطر ویژگی های عجیب و بی نظیر زمین شناسی، تحت محافظت است، هم اکنون چیزهای بیشتری برای ارائه کردن به ما دارد. این پارک ملی تبدیل به یکی از گنج های طبیعی ایالات متحده آمریکا شده است؛ پنجره ای به گذشته ما و هدایت برای نسل های آینده.

حفظ و نگهداری از منطقه ای با این وسعت، عملی غیرمعمول و تصوری غیر عملی بود، اما از کسانی که ارزش ذاتی این زمین خالی را متوجه شدند و از آن مراقبت کردند، ممنونیم. تصور کنید اگر در سال 1872 ارزش این منطقه کشف نمی شد، چه اتفاقی می افتاد.

این روزها، ما به شدت به مکان هایی چون یلواستون احتیاج داریم تا بتوانند ما را تسکین دهند و آرام نمایند. ما به فرجه ای برای دوری از کارهای شهری احتیاج داریم، به مکانی که بتوانیم خود را از تکنولوژی جدا کنیم و طبیعت و هر آنچه که برای پیشنهاد کردن به ما دارد را در آغوش بکشیم.

خانواده پونس (Ponce Family) که فرصت بازدید از یلواستون را داشته اند، در خصوص سفر به این پارک ملی مشهور می گویند:

این تجربه قطعا بزرگ ترین ماجراجویی زندگی ما بود.

در گستره 9065 کیلومتر مربعی (3500 مایل مربع) پارک ملی یلواستون، مکان های دیدنی بسیاری برای کسانی وجود دارد که برای اولین بار به آنجا رفته اند. در روزهای اولی که این پارک به عنوان یک منطقه گردشگری به روی عموم باز شد، بازدیدنمایندگان حدودا یک هفته و یا بیشتر به سرگرمی با فراغت در این منطقه می پرداختند. آن ها غالبا ماجراجویی خود را از چشمه های آب گرم ماموت (Mammoth Hot Springs) شروع می کردند؛ که کماکان مکانی مجذوب کننده است، بخصوص اگر از شمال وارد پارک شوید.

شما به احتمال زیاد، گوزن های شاخ چنگالی (pronghorn) را در حال چرا در دشت ها و گوسفندهای کوهی آمریکایی (bighorn) را در صخره های نزدیک خواهید دید. در پی دیدن گوزن شمالی و استرآهو (mule deer) در میان تپه های پوشیده شده از گیاهان نیز باشید.

شیب های پلکانی مزین به تراورتن های (نوعی سنگ آهک متخلخل) سفید روشن با هزاران گالون آب در حال تبخیر که روی سطح زمین فواره می زدند، شکل گرفته اند؛ یکی از نشانه های بسیاری که نشان دهنده فعالیت های گرمایی زیرزمینی است که منظره پارک را خلق نموده اند و همچنان خود را در چشمه های آب جوشان، فومارول ها و چشمه های آب گرم آشکار می سازند.

زمانی که در بخش شمالی پارک هستید، می توانید در یک جهت با شیب ملایم کوهنوردی کنید و از زیباترین منظرههای یلواستون بهره مند شوید.

این جهت از میان چمنزارهای آلپ و درخستان های سرو و کاج تا قله 3122 متری کوه واشبورن (Mount Washburn) ادامه می یابد؛ منظرهی که از آن می توانید سرخپوست های تیتان (Tetons) را در جنوب، ردهای بخار آب در مکان های متعدد و بعلاوه گستره ای از منظره ها کوهستانی را مشاهده کنید. در این ارتفاع در روزهای صاف تا 161 کیلومتر دورتر را می توانید دیدن کنید.

جاده جنوبی، رودخانه یلواستون را در دره عمیق و باریک یلواستون (the Grand Canyon of the Yellowstone) تعقیب می نماید؛ جایی که جهت آن به دو آبشار خارق العاده و خروشان سرازیر می گردد.

برای پیاده روی در لبه دیوارها و دیدن منظرههای خارق العاده این منطقه، برنامه ریزی کنید. این دره عمیق و باریک در جهتی 32 کیلومتری در صخره های زرد و قهوه ای، 366 متر ارتفاع و بیش از 1.2 کیلومتر عرض دارد.

به نواحی چشمه های آب گرم در چشمه های شمالی باسین(North Geyser Basin)، فعال ترین دسته چشمه های آب گرم در پارک بروید. در ابتدا برای دیدن شگفتی های زمین شناسی این منطقه در موزه نوریس (Norris Museum)، مکانی که در دهه 1930 به وسیله شرکت های غیر نظامی حفاظت از منابع طبیعی ساخته شد، توقف کنید. پس از موزه نوبت بازدید از الد فیتفول باستانی (Old Faithful)، آب فشان واقع در پارک ملی یلواستون است.

برای روبه رویی با جمعیت کمتر بازدیدنمایندگان در سپیده دم یا غروب به پارک بیایید تا بتوانید از این چشمه های آب جوشان مرموز باستانی در آرامش دیدن کنید. وقتی هوا سرد است، مه در جو پارک غلیظ تر می گردد و با چرخش و حرکت در فضای پارک مانند جلوه های ویژه یک فیلم فانتزی، چشم شما را به خود خیره خواهد نمود.

از قله های سنگی و پر از پرتگاه و دره های عمیق و باریک تا دریاچه های در ارتفاع و جنگل های پر از حیات وحش، پارک ملی یلواستون تجربه ای را به شما پیشنهاد می نماید که می تواند تمام دیدگاه شما نسبت به زندگی را تغییر دهد. اهل هر نوع ماجراجویی که باشید، پارک ملی یلواستون شما را شگفت زده خواهد نمود.

در منظره های دیدنی در روز به کوهنوردی بپردازید. به سفر خانوادگی بروید که همواره آرزویش را داشته اید. با یک تور خصوصی از شرکت یلواستون برای همواره (Yellowstone Forever، یک شریک غیردولتی پارک) به کاوش در پارک بپردازید. دوچرخه سواری کنید، به ماهیگیری بپردازید، اسکی کنید یا فقط در یک جاده بی نظیر موتورسواری کنید. در هر نوع سفری به پارک ملی یلواستون، با شگفتی و تعجب بسیاری از درام طبیعت و قدرت آن در درمان، بازسازی و الهام به خانه بازخواهید گشت

منبع: کجارو / nationalgeographic.com

به "پارک ملی یلواستون آمریکا، پارکی که همه چیز از آنجا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی یلواستون آمریکا، پارکی که همه چیز از آنجا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید