گوگل مپ چه اشتباهات بزرگی داشته است؟ (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ خرید پستی، اگر در هنگام یافتن مسیرهایی که قبلا از آن استفاده نموده بوده اید اشتباه می کنید زیاد ناراحت نباشید چون حتی گوگل مپ هم به عنوان یک منبع بزرگ و معتبر برای آدرس دهی، اشتباهاتی داشته و احتمالاً دارد که بعضی از آن ها بسیار بزرگ بوده اند.

گوگل مپ چه اشتباهات بزرگی داشته است؟ (قسمت اول)

همگی ما تجربه هایی از اشتباهات گوگل مپ داریم. ممکن است به یک راه ناآشنا راهنمایی شوید یا به راستا پر ترافیک تری برسید یا اینکه به مکانی غیر از جایی که می خواستید برسید. این گونه اتفاقات در استفاده از تکنولوژی عجیب نیست. اما وقتی در مقیاس بین المللی به آن نگاه کنیم رسیدن به یک مقصد اشتباه در نتیجه استفاده از گوگل مپ چیز دیگری است. درست است، گوگل مپ به قدری در پایداری جهان تأثیرگذار است که یک اشتباه آن ممکن است اختلاف بین المللی ایجاد کند. اگر مشتاق هستید بیشتر در این مورد بدانید در این مقاله با ما همراه باشید چون قصد داریم 25 اشتباه بزرگ گوگل مپ را بیان کنیم.

25. کوه راشمور (Rushmore Mount)

برای حدود 5 سال، گوگل مپ کسانی که عبارت کوه راشمور را جستجو می کردند به مقصد دیگری راهنمایی می کرد. به جایی به نام کوه طوفانی (Storm Mountain Center) که حدود 40 کیلومتر از کوه راشمور فاصله داشت. از آنجا که این مشکل جدی شده بود، مسئولین مجبور شدند تابلوی راهنمایی در نزدیکی کوه طوفان قرار دهند تا مسافران را از اشتباه بودن راه مطلع سازند.

24. Round Valley State Park

وقتی مردم عبارت Round Valley State Park را در گوگل مپ وارد می کردند به خانه ای در استان نیوجرسی راهنمایی می شدند. اوایل وقتی این اتفاق می افتاد مسافران از ساکنین در خصوص پارک سوال می کردند و متوجه می شدند که در املاک شخصی حضور دارند و به آن ها گفته می شد که محل صحیح پارک کجاست؛ اما به مرور زمان تعداد مسافران بیشر و بیشتر شد و هر روز و هر ساعت از ساکنین در خصوص محل قرار گیری پارک سوال می شد. حتی بعضی مسافران بسیار ناراحت و عصبانی بودند.

23. راستا اشتباه

این اشتباه گوگل مپ بیشتر اشتباه انسانی است تا اشتباه تکنولوژیک؛ اما زمانی، یک گردشگر آمریکایی در ایسلند، 6 ساعت در این راستا رانندگی کرد تا به مقصدی متفاوت از آنچه انتظار داشت رسید. علت اشتباهش این بود که بخشی از آدرس را اشتباه خوانده بود.

22. راستا بین شهری در مریلند

در سال 2011 که این راستا بین شهرستان های مریلند در حال ساخت بود گوگل مپ به مسافران اعلام می کرد که تمام راستا باز و قابل عبور و مرور است؛ در حالی که از 125 کیلومتر طول راستا، تنها 15 کیلومتر ساخته شده و قابل استفاده بود.

21. اِمدِن، آلمان (Emden)

اِمدن بندرگاهی است در شمال غربی آلمان و دقیقاً در مرز هلند قرار گرفته است؛ اما در گوگل مپ بخشی از اِمدن در خاک هلند نشان داده می گردد. بر اساس گفته های سخنگوی گوگل، این اشتباه به علت منازعات مرزی است که در قرن پانزدهم بین دو کشور وجود داشته است.

20. گرند کنیون (Grand Canyon)

زمانی که اَمبِر، گردشگری 24 ساله، قصد داشت به تماشا گرند کنیون برود، از گوگل مپ برای راهنمایی استفاده کرد؛ اما به راستای کاملاً متفاوت رسید، سوخت ماشینش تمام شد، گوشی موبایلش دیگر کار نمی کرد و غذا و آبش هم تمام شده بود. در واقع به گونه ای در مخمصه افتاد که تصور کرد به زودی خواهد مرد و به همین علت یک ویدئوی خداحافظی ضبط کرد؛ اما خوشبختانه 119 ساعت بعد نجات یافت.

19. سنت پیر-ا-میکلون (Saint Pierre and Miquelon)

در سال 2010، فردی گزارش داد که سنت پیر-ا-میکلون در گوگل مپ به اشتباه در زیر آب مکان دهی شده است. هر چند مکان اولیه ای که سنت پیر-ا-میکلون در آن ایجاد شده از بین رفته است؛ اما جاده ها به حالت قبل به جای مانده اند.

18. ایستگاه جنوبی بوستون

فردی مدتی با استفاده از گوگل مپ به سمت ایستگاه جنوبی بوستون می رفت که ایستگاهی شلوغ و پر ورفت و آمد است؛ اما پس از اینکه چند بار راننده اش او را در محل اشتباهی پیاده کرد، متوجه شد که در گوگل مپ، این ایستگاه در زیر زمین قرار گرفته است. هر چند ساختمان این ایستگاه در زیر زمین هم ادامه دارد؛ اما هیچ ورودی در زیر زمین ندارد.

17. مجسمه مسیح ناجی (Christ the Redeemer)

دو زوج آرژانتینی سعی کردند برای بازدید از مجسمه معروف مسیح ناجی در ریو دو ژانریو از گوگل مپ استفاده نمایند؛ اما به جای مجسمه، به یکی از خطرناک ترین و کثیف ترین منطقه ها شهر رسیدند. در این منطقه با شلیک گلوله روبرو شدند و یکی از آن ها دچار جراحت ناشی از تیرخوردگی شد! آن ها این اشتباه گوگل مپ را گزارش دادند، درست در زمانی که فرد تیرخورده در شرایط جسمی بسیار وخیمی قرار داشت و تحت جراحی بود.

16. رولت، تگزاس (Rowlett)

در سال 2016، یک شرکت تخریب و گودبرداری به اشتباه خانه زنی را تخریب کردند. آن ها ادعا کردند علت این کارشان فهرست اشتباهی بوده است که گوگل مپ در اختیار آن ها قرار داده است.

15. تونل زیر آبی

مردی ترکیه ای که سعی داشت با دوچرخه به تونل زیر آبی در نروژ سفر کند، در این تونل 12 کیلومتری گم شد؛ چون این تونل برای دوچرخه سواری مناسب نبود و نباید در آن دوچرخه سواری می کرد. مسئولین شهر در طی یک عملیات نجات، وی را نجات دادند.

14. سان رایز (Sunrise)، فلوریدا

در سال 2010 گوگل مپ شهری به نام طلوع آفتاب در فلوریدا را از نقشه هایش حذف کرد و اگر شما سعی می کردید نام این شهر را در گوگل مپ وارد کنید به ساراسوتا در فلوریدا می رسیدید. جالب است بدانید که سان رایز شهر کوچکی نیست و 90 هزار نفر جمعیت، یک مرکز فروش بزرگ و یک تیم ملی هاکی دارد.

13. فروشگاه تعطیل شده

گوگل مپ می تواند تأثیر بسیار مخربی بر کسب و کارها داشته باشد. در سال 2010 تعداد زیادی از فروشگاه های جواهرات بوفالو در نیویورک متوجه شدند که به طور ناگهانی تعداد مشتریانشان کم شده است. با جستجوی علت تعیین شد که فردی به گوگل مپ اطلاع داده است که این جواهر فروشی ها فروششان را قطع نموده و کسب و کارشان را تعطیل نموده اند و در نتیجه تنها کسانی که به طور حضوری از کنار این فروشگا ها عبور می کردند و قصد خرید داشتند، به عنوان مشتریان فروشگاه به جای مانده بودند. بعد از مدتی تعیین شد مقصر این اتفاق صاحب یک جواهر فروشی رقیب بوفالو بوده است.

منبع: کجارو / list25.com

به "گوگل مپ چه اشتباهات بزرگی داشته است؟ (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل مپ چه اشتباهات بزرگی داشته است؟ (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید