8 مقصد خیره کننده برای سفر در عید

به گزارش وبلاگ خرید پستی، مقاصد بهاری

بهار، فصل شکفتن گل های رنگارنگ است، فصلی زیبا که همه را شیفته خودش می نماید. با گرم شدن هوا، کم کم کسانی که عاشق ماجراجویی هستند راهی سفر می شوند چون روزها بلدتر می گردد و زمان بیشتری برای گشت و گذار هست، آن هم در روزهایی که طبیعت در زیباترین حالت ممکنش واقع شده است. برای ما ایرانی ها یکی از برترین زمان ها برای سفرهای بهاری، تعطیلات عید است؛ زمانی که فرصت کافی دارید تا به باغ های رنگارنگ، جاذبه های خیره کننده طبیعی، جنگل ها و شهرهای کوچک بروید و ببینید طبیعت چه شگفتی هایی را رو نموده است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از مقاصد خیره کننده برای سفر در عید را به شما معرفی کنیم.

8 مقصد خیره کننده برای سفر در عید

1- دهکده Castelluccio، ناحیه اومبریا | Umbria ، ایتالیا

شاید تا به حال درباره ناحیه اومبریا در ایتالیا چیزی نشنیده باشید، ناحیه ای که در کنار توسکانی واقع شده است و به قلب سرسبز ایتالیا معروف است. در ماه های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت) دشت های این دهکده پر از شقایق، پامچال و گل های زعفران می گردد پس بی علت نیست که اینجا به گل های بهاری اش معروف شده است. تعداد گل های این ناحیه تا حدی است که کوهستان سیبیلینی با هزاران گل به رنگ های قرمز، سفید و آبی درمی آید.

2- منطقه علمی و ملی Alishan، تایوان

دوست دارید نمایشی خیره نماینده از شکوفه های گیلاس را تماشا کنید؟ به منطقه آلیشان در تایوان بروید، حفاظتگاهی کوهستانی و طبیعی که یکی از برترین جاذبه های جهانگردی تایوان است. جایی که تا چشم کار می نماید درختان گیلاسی را می بینید که در بهار به زیباترین حالت ممکن در آمده اند. با رفتن به این ناحیه می توانید از جاذبه هایی مثل دهکده های محلی، جنگل ها، آبشارها، مزارع چای و مسیرهای کوهنوردی هم تماشا کنید.

3- دره دورو| Douro Valley، پرتغال

دره ای با چشم اندازهای تماشایی که با وجود رودخانه دورو مجذوب نماینده تر هم شده و آب و هوای خاص، برایش سه جاذبه جهانی را به ارمغان آورده که در فهرست میراث جهانی یونسکو هستند. چشم اندازهای نفس گیر، بناهای زیبا، گونه های گیاهی و تپه های سرسبزی که پوشیده از درختان بادام و زیتون هستند از منظره ها همیشگی این منطقه اند که در بهار، هزاران برابر مجذوب نماینده تر می شوند.

4- باغ گیورنی مونت | Giverny monet garden، فرانسه

ماه آوریل (فروردین) زمان تماشای گل های نرگس، لاله، سنبل و شکوفه های گیلاس است. باغ معروف گیورنی مونت که باغ آبی نمادین را هم در خود جای داده در تاریخ 24 مارس (4 فروردین) باز می گردد. اگر عاشق درختان ویستریا هستید به هیچ وجه این باغ را از دست ندهید در اینجا پل معروف ژاپنی را می بینید که پوشیده از درختان بنفش رنگ ویستریا است. به کنار پل های کوچک تر که بروید بید مجنون، درخت بامبو و نیلوفرهای آبی ای که در تمام مدت تابستان روی آب هستند نظرتان را جلب می نمایند. چشم اندازهای طبیعی این باغ به خصوص در فصل بهار روح طبیعت دوستتان را کاملا سیراب می نماید و منظره های را به شما نشان می دهد که در هیچ فصلی به جز بهار شانس تماشای آن ها را ندارید.

5- باغ گیاهشناسی بروکلین | Brooklyn Botanic Garden، نیویورک

باغ گیاهشناسی بروکلین یکی از مهمترین گنجینه های شهر نیویورک است، باغی که حداقل 20 باغ ، آلاچیق ها، نمایشگاه ها، مجموعه ها و حتی موزه های متنوع دارد. در ماه های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت) بوی یاس های بنفش، فضای باغ را عطرآگین و بهشتی می نماید به طوری که دلتان می خواهد ساعت ها در میان طبیعت باغ قدم بزنید و تا می توانید عطر گل ها را استشمام کنید. همین که اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) می گردد هزاران گل آبی شکفته می شوند و منظره های ناب را خلق می نمایند. گل های بابونه شگفت انگیز این باغ هم از دیگر چشم اندازهای نابی است که فقط در ماه های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت) شانس تماشای آن ها را دارید.

6- شهر لیسه | lisse، هلند

هلند مدت هاست که به گل های لاله بهاری اش معروف است پس تعجب برانگیز نیست که در فصل بهار تعداد جهانگردان این کشور چد برابر می گردد. برای تماشای لاله های هلند به کمی آن طرف تر از آمستردام و به شهر لیسه بروید، شهری که یکی از رنگارنگ ترین جاهای جهانست و به موزه ای از زیباترین چشم اندازهای کل کشور معروف است. پارک کوکنهوف در نزدیکی شهر لیسه یکی از زیباترین باغ های بهاری جهان و همان جایی است که مطمئنا با تماشا لاله های رنگارنگش شگفت زده می شوید. در فصل بهار در این باغ بیش از 7 میلیون پیاز گل و حدود 800 نوع از لاله های مختلف کاشته می گردد.

7- شهر کاسرس | Caceres، اسپانیا

اگر بدانید در شهر کاسرس و در دره Jerte بیش از دو میلیون درخت گیلاس وجود دارد حتما شیفته این شهر می شوید و دلتان می خواهد آن را هم به فهرست مقاصد بهاری تان اضافه کنید. هر سال در دو هفته آخر ماه مارس (اوایل فروردین) درختان گیلاس، شکوفه می دهند و دامنه های این منطقه را سفید رنگ می نمایند. حتما سری به دره های روستاهای اطراف بزنید، آهسته راه بروید و غرق تماشای شکوفه هایی شوید که چند روزی بیشتر مهمان این منطقه نیستند. با رفتن به این ناحیه، خیلی ها را می بینید که در حال دوچرخه سواری، اسب سواری، کوهنوردی و پیاده روی هستند و آمده اند که تا می توانند از این فصل شگفت انگیز لذت ببرند.

8- شهر فورانو | Furano، ژاپن

بیش از 50 سال است که در جزیره هوکایدوی ژاپن، گیاه دارویی اسطو خروس کاشته می گردد به طوری که دشت های اسطو خروس شهر فورانو هر سال هزاران جهانگرد را به این منطقه می کشاند. بیشتر اسطو خروس ها در اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر) گل می دهند و تا اواخر تیر و اواسط مرداد به زیباترین حالت ممکن خود می رسند. البته این شهر گل های دیگری هم دارد که ماه تماشای آن ها خرداد است.

منبع: msn.com

منبع: الی گشت

به "8 مقصد خیره کننده برای سفر در عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مقصد خیره کننده برای سفر در عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید