مقالات گردشگری

بهترین دانشگاه های جوان جهان چه ویژگی هایی دارند؟

هنگامی که صحبت از سن و قدمت دانشگاه های جهان به میان می آید، همیشه نام دانشگاه های فزونی چون آکسفورد، کمبریج، هاروارد و پرینستون در فکر تداعی می گردد. ولی دانشگاه های زیادی هم وجود دارند که قدمت این دانشگاه های قدیمی را ندارند ولی ثابت نموده اند که از...

28 اردیبهشت 1401

8 مقصد خیره کننده برای سفر در عید

مقاصد بهاریبهار، فصل شکفتن گل های رنگارنگ است، فصلی زیبا که همه را شیفته خودش می نماید. با گرم شدن هوا، کم کم کسانی که عاشق ماجراجویی هستند راهی سفر می شوند چون روزها بلدتر می گردد و زمان بیشتری برای گشت و گذار هست، آن هم در روزهایی که طبیعت در زیباترین...

18 اردیبهشت 1401

اتفاق جالب در استقلال؛ خبر خوب برای فرهاد مجیدی

تیم فوتبال استقلال در خاتمه هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر با 44 امتیاز در صدر جدول قرار داشته و در هفته نوزدهم نیز در ملاقاتی خانگی مقابل فجر سپاسی به میدان می رود که این ملاقات از ساعت 19 روز چهارشنبه 4 اسفند در تهران برگزار می گردد.

12 اردیبهشت 1401

جزییات شرایط و پروتکل های بهداشتی برای پرواز های نوروزی

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: همه پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پرواز های نوروزی به دقت رعایت خواهد شد و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

12 اردیبهشت 1401

بزرگترین هواپیمای جهان برای چهارمین بار پرواز کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، استراتولانچ با عرض بال 383 فوت به عنوان بزرگترین هواپیمای جهان شناخته می شود. این هواپیما از بندر هوافضای مجاوه در کالیفرنیا از زمین برخاست.

11 اردیبهشت 1401

معرفی هتل 5 ستاره بیلگاه بیچ در باکو

هتل بیلگاه بیچ باکو | Bilgah Beach Hotelاز زیبایی های شهر باکو، قرارگیری آن در کنار دریای خزر و ساحل های زیبای آن می باشد. در نزدیکی ساحل، هتل بیلگاه بیچ باکو Bilgah Beach Hotel با ساختمانی 18 طبقه ای و پارک آبی و باغی زیبا قرار گرفته است. این هتل 5 ستاره، تا مرکز شهر، 35 کیلومتر...

6 اردیبهشت 1401

ابلاغ دستورالعمل مرکز اطلاعات گردشگران

با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دستورالعمل نظارت بر تاسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران به ادارات کل استانی ابلاغ شد.

4 اردیبهشت 1401

پارک ملی یلواستون آمریکا، پارکی که همه چیز از آنجا شروع شد

منظره خود را تغییر دهید و با طبیعت در پارک ملی یلوستون، دوباره ارتباط برقرار کنید.

3 اردیبهشت 1401

بوکیت؛ ساندویچی از جزایر کارائیب با طعمی از تاریخ

اگر فکر می کردید غذای سنتی جزایر کارائیب، یک بشقاب برنج با مخلفات دریایی است، اشتباه می کردید. در حقیقت، غذای معروف این منطقه، نوعی ساندویچ است.

31 فروردین 1401

گوگل مپ چه اشتباهات بزرگی داشته است؟ (قسمت اول)

اگر در هنگام یافتن مسیرهایی که قبلا از آن استفاده نموده بوده اید اشتباه می کنید زیاد ناراحت نباشید چون حتی گوگل مپ هم به عنوان یک منبع بزرگ و معتبر برای آدرس دهی، اشتباهاتی داشته و احتمالاً دارد که بعضی از آن ها بسیار بزرگ بوده اند.

29 فروردین 1401

برگزاری اولین جشنواره ملی میراث ماندگار خراسان جنوبی

اولین جشنواره ملی میراث ماندگار خراسان جنوبی با عکس های آرشیوی قدیمی که در آلبوم های شخصی نگهداری می نمایند، برگزار می گردد.

28 فروردین 1401

داستان جالب برج پیزا

برج کج پیزا را بشناسیدپس از تکمیل کلیسای کتدرال در قرن یازدهم، مردم شهر پیزا تصمیم گرفتند برای کلیسا یک برج بسازند و ناقوس کلیسای جامع شهر را در بلندترین نقطه برج قرار دهند.

27 فروردین 1401

هشت درس کرونا به دنیا

همه گیری #کرونا و اقدامات آنی در زمان بحران و #مدیریت آن هشت درس مهم را به دنیا آموخته که منجر به شناخت کامل نقاط ضعف و قوت روش کارها شده است.

25 فروردین 1401

خطر خشک شدن تالاب گاوخونی، محیط زیست بخش مرکزی کشور را تهدید می نماید

با خشکی زاینده رود به عنوان تامین کننده اصلی آب تالاب گاوخونی در سالیان گذشته، این تالاب نیز خشک شد و تهدید زیست محیطی آن نیز به لحاظ کانون بالقوه فراوری و انتشار ریزگردها در منطقه میانی کشور به حدی افزایش یافت که در سال های اخیر به عنوان نگرانی مردم...

24 فروردین 1401

آیا می دانستید جایگاه ها و سایر قطعات هواپیما را می توانید خریداری کنید؟!

بازیافت قطعات هواپیماتصور کنید سوار هواپیما شده اید و روی جایگاه نرم و راحت فرست کلاس یا بیزینس کلاس نشسته اید. آیا تا به حال برایتان سوال پیش آمده که کاش می توانستید یکی از این جایگاه ها را داشته باشید. مثلا تصور کنید که بتوانید روی جایگاه چرمی و جادار...

15 اسفند 1400

ماهی های کمانگیر می توانند بشمارند!

در آزمایش عجیبی که روی ماهی های کمانگیر انجام شد که با پاشیدن آب از دهانشان به حشراتی که در نزدیکی سطح آب پرواز می نمایند یا روی یک گیاه نشسته اند، شکار می نمایند، معین شد که این ماهی های عجیب توانایی شمردن دارند.

14 اسفند 1400

نماینده مجلس: پیشنهاد کارت خرید نان توهین به ملت ایران است

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس خواهان اجرای تدریجی حذف ارز ترجیحی شد و ارائه پیشنهاداتی، چون کارت خرید نان و ارزاق را توهین به ملت ایران دانست.

13 اسفند 1400

به مناسبت روز جهانی گردشگری، هتل ها نیم بها و موزه ها رایگان

به مناسبت روز جهانگردی هتل ها نیم بها و موزه ها رایگان می شوندمعاون گردشگری به مناسبت روز جهانگردی از تخفیف 30 تا 50 درصدی هتل ها و رایگان بودن بازدید از تمام موزه های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی هایی که...

10 اسفند 1400

چگونه هزینه اقامت در هتل را کم کنیم؟

معمولا برای کسانی که می خواهند سفری مقرون به صرفه داشته باشند هزینه اقامت در هتل به یکی از دغدغه ها تبدیل می گردد. حتی گاهی شاید فکر به هزینه های بالای اقامت در هتل آن ها را به کلی از سفر منصرف کند و لذت تجربه سفر و لحظاتی شاد را از آن ها بگیرد. اما راه هایی...

8 اسفند 1400

پروازهای حج تمتع اردبیل از فرودگاه شهید مدنی تبریز صورت می گیرد

فرودگاه تبریز پروازهای حج تمتع استان اردبیل را انجام می دهد.

8 اسفند 1400
تعداد: (121)