7 مکان جالب برای پیدا کردن ارتباطات کاری در کانادا

به گزارش وبلاگ خرید پستی، در خبر قبلی دیدیم که کرونا با بازار کار کانادا چه کرد. شاید بعد از پر کردن فرم ارزیابی خبرنگاران و مشاوره با وکیل رسمی مهاجرت برنامه ریزی نموده اید تا بعد از اینکه کرونا بار و بندیل خود را جمع کرد و گم شد، برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام کنید. حتما هم می دانید که برای موفقیت در بازار کار باید ارتباطات و آشنایان خود را بیشتر و بیشتر کنید. طبیعتا هر چه تعداد افرادی که شما را می شناسند بیشتر باشد شانس کار گیر آوردن و استخدام شدن شما هم به همان مقدار افزایش خواهد یافت.

7 مکان جالب برای پیدا کردن ارتباطات کاری در کانادا

حالا فرض می کنیم چمدان هایتان را بسته اید و بعد از چند روز در کانادا هستید. احتمالا جاب آفر دارید. اگر هم نداشتید مهم نیست چون کانادا برنامه های مهاجرتی دیگری هم دارد که نیازی به جاب آفر ندارند. در کنفرانس ها شرکت می کنید. در رویدادهایی که دعوت می شوید حضور می یابید. پروفایل لینکدینتان هم حتما رو به راه است و دایره دوستان و آشنایتان در آنجا هم وسیع است.

به هر حال انسان موجودی اجتماعی است؛ ما انسان ها دوست داریم با دیگران ارتباط برقرار کنیم. درست است که بازار کار بیشتر مواقع محیطی رقابتی است که اکثرا دوست دارند همدیگر را زمین بزنند تا خود جلو بیفتند اما به هر حال با گسترده تر کردن دایره آشنایان قطعا رقابت هم طعمی دیگر خواهد گرفت. در این مقاله از وبلاگ خرید پستی قصد داریم شما را با هفت مکان نامعمول (از لحاظ کاری) برای گسترده تر کردن شبکه آشنایان و دوستان در بازار کار کانادا یا هر کجای جهان آشنا کنیم. با ما در ادامه همراه بمانید.

عروسی ها (ضیافت های شام و سایر مراسم)

شاید فکر کنید عروسی و بیزنس مانند آب و روغن هستند (البته برای شرکت برگزار نماینده مراسم و بعضی افراد بیزنس تلقی می شوند!). به هر حال در عروسی حتما همه دوست دارند خوش باشند و حد اقل چند ساعت به کار و بیزنس فکر ننمایند. اما افراد پیروز به هر حال از هر موقعیت و فرصتی برای پیشرفت کار خود استفاده می نمایند. اگر به عروسی یا ضیافتی دعوت شدید و آنسوی میز افرادی غریبه بودند فرصت را مغتنم بشمارید و از تجارب کاری شان بهره ببرید. مثلا از آنها بپرسید: به نظر شما شغل ایده آل چه شغلیه؟. از افراد دور میز بخواهید در خصوص حرفه خود حرف بزنند.

دانشگاهی که در آن درس خواندید

شاید مدت هاست که رنگ دانشگاه را به خود ندیده اید. سال ها از فارغ التحصیلی تان می گذرد ولی هر بار که یاد خاطرات آن روزها می افتید اشک ها در چشمتان حلقه زده و لبخندی رویایی بر لبتان می نشیند. اما نباید از یاد ببرید که دانشگاهی که در آن درس خوانده اید پر از فرصت های شغلی است. به صورت حضوری یا آنلاین سری به دانشگاه تان بزنید و ببینید چه برنامه هایی دارند. آنجا شاید کارفرمایانی حضور داشته باشند که در پی جذب استعدادهای تازه نفس هستند. راستی! آن استاد شیرین بیان را یادتان هست که برای برگزاری کلاس هایش بی قرار بودید؟ چرا سری به دفتر او نمی زنید و از او در خصوص پیشرفت کارتان مشورت نمی خواهید؟

کلاب های محلی

علایقتان چیست؟ به هر چه علاقه مند باشید در کانادا یا آلمان یا هر جای جهان باشگاه و کلابی برای آن وجود دارد. افراد همفکر وهم جهت در این باشگاه ها دور هم جمع می شوند و عشق خود را با هم تقسیم می نمایند. به ان باشگاه ها بپیوندید و پیشرفت کنید. عاشق ادبیات، کتاب و عطر کاغذ هستید؟ چرا عضو یک باشگاه کتاب نشوید؟ خیلی به آشپزی و غذا علاقه مندید؟ چرا به تعاونی های غذا نپیوندید؟ برای باغبانی و بسیاری از علایق و تفریح های مفید دیگر نیز باشگاه وجود دارد.

دوستان و خانواده

ساده تر از این نمی گردد مگر نه؟ هر وقت صحبت از ارتباطات کاری و بحث بیزنس می گردد معمولا آدم به یاد همکاران سابق یا فلان پروژه قدیمی می افتد. غافل از اینکه کافی است در محیط خانوادگی خود سر بگردانید. معمولا هر خانواده ای حدود 100 تا 200 نفر را می شناسد. بالاخره می توان از چند نفر از این افراد یاری گرفت.

تیم های ورزشی

دوست دارید هم کار کنید و هم کالری بسوزانید؟ بهتر است به یک تیم ورزشی که همه اعضای آن با شما همکار هستند بپیوندید. بعلاوه می توانید با اعضای تیم رقیب هم ارتباطات کاری برقرار کنید.

کلاس های مختلف

می دانیم که دیگر دوست ندارید حرف درس و مدرسه بشنوید و مدام به فکر کار و بیزنس هستید. ولی بیایید واقع بین باشیم. مگر راز پیشرفت افراد پیروز آموختن مداوم مهارت های نو نیست؟ شما برای رفتن به کانادا حتما باید مهارت های زبانی بالایی داشته باشید. بنابراین به کلاس آیلتس یا حتی فرانسه می روید. کلاس شما هم محیط کوچک و جمع و جوری است و همین باعث می گردد خیلی زود با همکلاسی ها ارتباط برقرار کنید. صرف شرکت همکلاسی هایتان در کلاس زبان به این معناست که آنها هم همان انگیزه ها و اهدافی را دارند که شما دارید. این مطلب در خصوص کلاس های دیگر نظیر یوگا، پایکوبی و … هم صدق می نماید. تازه بعد از آموختن زبان یا مهارت نو می توانید رزومه تان را درخشان تر از قبل کنید!

ایستادن در صف

هیچ کس نیست از ایستادن در صف نانوایی و سوپرمارکت و تره بار ذوق مرگ گردد و این دقایق مرده را زنده کند. بهتر نیست به جای نگاه کردن به در و دیوار یا گوشی موبایل با روبرویی یا پشت سری یا کنار دستی تان سر صحبت را باز کنید؟ خوشبختانه مردم کانادا مانند مردم آمریکا خون گرم هستند و اکثرا از صحبت کردن با غریبه ها لذت می برند یا حد اقل برایشان عجیب نیست. آسانسور هم فرصت خوبی برای گسترده تر کردن دایره ارتباطات کاری تان است. وقتی به طبقه مورد نظرتان رسیدید کارت ویزیتتان را به طرف مقابل بدهید. به همین سادگی برای خود بازاریابی نموده اید!

منبع: ویزا موندیال

به "7 مکان جالب برای پیدا کردن ارتباطات کاری در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مکان جالب برای پیدا کردن ارتباطات کاری در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید